Poniżej znajdziesz informacje na temat historii naszej firmy.

Annaburger Nutzfahrzeug GmbH wywodzi się z dobrze znanej polskim rolnikom marki Kombinat FORTSCHRITT.

1955 › Poczatki budowy maszyn rolniczych w Annaburgu
1955

Początek

Na początku powstają maszyny dla okolicznych małych rodzinnych gospodarstw. Duże gospodarstwa w ramach reformy po drugiej wojnie światowej zostały wyeliminowane. Ciągniki i kombajny są dostępne tylko w bardzo małych ilościach. Sprzedaż małych wozów asenizacyjnych ma dla firmy z Annaburga tylko regionalne znaczenie.

1965

Specjalizacja - wozy asenizacyjne

Wymuszona kolektywizacja w rolnictwie w NRD w została znacznym stopniu zakończona. Spółdzielcze zakłady rolne typu I i III mają największe znaczenie w produkcji żywności i surowców dla przemysłu. Przemysł maszynowy produkuje ciągniki (Pionier 50/70KM) i kombajny. Produkcja zwierzęca jest również stopniowo koncentrowana. W zakładach w Annaburgu rozpoczyna się produkcja wozu asenizacyjnego HTS 30.27, na jednej osi ze stalowym zbiornikiem. Produkowany jest dużych ilościach ,ale tylko na rynek wewnętrzny.

1971

Pierwsze HTS 100.27 dostarczone do rolników

Wóz asenizacyjny FORTSCHRITT HTS 100.27 Od 1971 roku w Annaburgu rozpoczęto pracę nad wozem asenizacyjnym ze zbiornikiem z tworzywa. Rosnąca koncentracja produkcji zwierzęcej jaki coraz większe spółdzielcze i państwowe gospodarstwa rolne zarówno w NRD jak i w pozostałych krajach Europy wschodniej wymuszają produkcję wydajnych wozów asenizacyjnych i pojazdów transportowych. Wymiana towarów w RWPG obejmuje również maszyny rolnicze z Annaburga. Ponad 40.000 sztuk pojazdów HTS 100.27 (Poj. 10,6m3) oraz HTS 80.45 (Poj. 8,0m3, do nawozów płynnych) zostało wyprodukowane w latach 80-tych, z czego 50% na eksport.

1990

Rozwinięcie koncepcji HTS 100.27

Modernizacja modelu FORTSCHRITT HTS 100.27Model HTS 100.27 z jego pojemnością , prędkością jazdy, i wydajnością kompresora był niewystarczający dla rosnących gospodarstw. Na to nakładały się coraz większe odległości transportowe i ilość gnojowicy. Gnojowica to wartościowy nawóz organiczny, ale nie był wykorzystywany w pełni ekonomicznie. Brak możliwości stosowania aplikatorów. W latach dziewięćdziesiątych zaczęto liczyć straty azotu przy nawożeniu , a dostęp do dostawców podzespołów z innych krajów umożliwił budowę większych i znacznie wydajaniejszych konstrukcji.

1991

Założenie Annaburger Nutzfahrzeug GmbH

01.08.1991 Założenie ANNABURGER Nutzfahrzeug GmbH

1997

Prezentacja sytemu wymiennego MutiLand

W 1997 roku do ofertę uzupełnia system wymienny MultiLand z trzema komponentami (wóz asenizacyjny, rozrzutnik uniwersalny oraz przyczepa wywrotka). Koniec z kompromisami i ograniczeniami, dodatkowo uzyskaliśmy większą wydajność i lepszą jakość wykonywanej pracy. W serii .27 dostępne są na podwoziu Tandem tylko pojazdy HTS 22./23.27 o pojemności 18m³ , a na podwoziu tridem HTS 33.27 ze zbiornikiem 24m³. Annaburger Nutzfahrzeug GmbH zaczyna exportować swoje maszyny. Głównym obszarem nadal pozostaje przyjazne środowisku nawożenie organiczne.

1998

Prasy silosujące

Nowa technologia w rolnictwie. Annaburger rozpoczyna produkcję pras silosujących dla lidera branży. Po zorganizowaniu sieci sprzedaży w Europie liczba zamówień rośnie.

 

2000

Prezentacja przyczepy SchubFix

Nowa generacja pojazdów Schubfix. Przyczepa ze ścianą przesuwną z możliwością doposażenia w adapter rozrzutnika obornika lub ( także do dzisiaj ) z adapterem żmijki do przeładunku zboża.

2003

Prezentacja systemu MultiLandPlus

System MultiLandPlus pokazaliśmy pierwszy raz na targach Agritechnica 2003. Jest on rozwinięciem produkowanego od 1997r systemu MultiLand, który sprawdził się w praktyce u wielu klientów.

2005

Wóz przeładowczy w ofercie

Wóz przeładowczy ANNABURGER z wydajnością rzędu15m³/min jest jednym z najwydajniejszych w swojej klasie. Dostępny także jako komponent systemu MultiLandPlus - bardzo opłacalna inwestycja.

2007

Przyczepa ze ścianą przesuwną Schubmax

SchubMax zostaje wprowadzony na rynek w 2007r. Jest to pojazd transportowy dostępny w 3 klasach wydajności (HTS 22.17, HTS 29.17 oraz HTS 33.17). Zalety Schubmax-a to ogromna siła posuwu, a ponadto niski punkt ciężkości podczas wyładunku (możliwy wyładunek w niskich magazynach). Nie ma ryzyka przewrócenia maszyny. Schubmax dostępny jest również jako komponent systemu MultiLandPlus, a także jako naczepa na ciągnik siodłowy.

2010

Teleliner - 2 w 1

Teleliner - żadnych kompromisów w obszarach nawożenia organicznego i zbioru oraz transportu sieczki z traw i kukurydzy. Po wysunięciu hydraulicznie aluminiowych ścian podwajamy objętość pojazdu i po szybkiej wymianie adaptera na klapę zmieniamy rozrzutnik w ogromną przyczepę objętościową

2011

Fieldliner - przyczepa objętościowa/przeładowcza

FIELDLINER to ogromna objętość oraz możliwość przeładunku na obrzeżach pola. Pojazd ma pojemność 55 m³ i może wyładować się, w 2 minuty bez pozostawiania resztek..

2011

Schubmax Plus - rozwnięcie koncepcji Schubmax

SchubMaxPlus to rozwinięcie dobrze przyjętego przez rynek Schubmaxa. Kilka zmian, między innymi obniżenie ścian (wysokości załadunku) i poprawienie systemu posuwu wpłynęło na poszerzenie możliwości zastosowania pojazdu. Nowa generacja, ale nie odbiegająca daleko od pierwotnej koncepcji.

2012

Unihacke

Uni-Hacke z szerokością roboczą 15,0 m zwalcza mechanicznie chwasty na całej powierzchni. Jest jedynym urządzeniem w Europie, które może pracować również w rzędzie roślin uprawnych. Opatentowane Turbo-rolki sprawdzają się we wszystkich głównych kulturach, warzywach i ziołach uprawnych. Nie uszkadza ani liści ani korzeni, dodatkowo poprawia krzewienie.

2012

Wóz asenizacyjny ze zbiornikiem stalowym

Wóz asenizacyjny HTS ze zbiornikiem stalowym to tańsze rozwiązanie w porównaniu z beczką z tworzywa. W pełni ocynkowany zbiornik w połączeniu z pompą firmy Vogelsang sprawdza się w każdych warunkach. Pompa gwarantuje stały strumień gnojowicy a dzięki temu właściwe rozprowadzenie poprzez każdy z dostępnych aplikatorów.

2013

Combiliner - specjalista dla biogazowni

OBECNIE
TOP